Αρετή Καμπίτση σε α' πρόσωπο

2020-10-22 17:50

Αρετή Καμπίτση

Γεννήθηκα κάπου μεταξύ της πραγματικότητας και της φαντασίας. Σύμμαχός μου ήταν ο χρόνος. Ήταν πάντοτε καλός μαζί μου, ακόμα κι όταν όλα έμοιαζαν αβέβαια. Έμαθα από πολύ μικρή να ακροβατώ σε ένα αλλά και περισσότερα τεντωμένα σκοινιά.

Με τη συγγραφή δεν θυμάμαι ακριβώς πότε ξεκίνησα να ασχολούμαι, όμως θυμάμαι που κατέγραφα γεγονότα στη μνήμη καταχωνιάζοντάς τα στο μπαούλο της ψυχής μου. Βάλε, στρίμωξε, λίγο εδώ, λίγο εκεί, λίγο πιο πέρα, ήρθε το μπαούλο και γέμισε, έσκασε και ξεχύθηκε η ψυχή στον έξω κόσμο. Για να περιμαζέψω ό,τι μπορούσα άρχισα να γράφω, δειλά στην αρχή και πιο θαρρετά στη συνέχεια.

Όταν ξεκίνησα να γράφω τις Οργισμένες μέρες δεν είχα κατά νου πού θα πήγαινε η ιστορία. Άρχισα να καταγράφω τις σκέψεις μιας απατημένης γυναίκας, όπως τη φανταζόμουν εγώ μέσα από τα δικά μου μάτια και τη γυναικεία μου φύση. Ωστόσο η Άννα, η ηρωίδα μου, έφτασε να είναι εγώ, η άλλη, η ξένη, η πολύ δικιά μου γυναίκα κι έπαψε να λειτουργεί σαν ένας ανεξάρτητος χαρακτήρας της ιστορίας. Η Άννα έγινε εγώ και όλες οι γυναίκες μαζί. Έγινε η κόρη, η φίλη, η σύζυγος, η ερωμένη, εισχώρησε τόσο βαθιά μέσα μου, σαν έμμονη ιδέα, με παρακαλούσε και με προκαλούσε να μιλήσω για κείνη.

Συμβαίνει πολλές φορές οι άνθρωποι να παύουν να μιλούν γι’ αυτά που τους καίνε, και ίσως αρκετές από αυτές τις φορές να μη θυμούνται καν τι ήθελαν να πουν. Ακολουθούν έναν τρόπο ζωής εκ πρώτης όψεως λειτουργικό και προχωρούν μισοί και κομματιασμένοι. Μα αυτό το κομματιασμένο μέρος τους όχι μόνο θυμάται, αλλά κανονίζει κι ολόκληρη τη ζωή τους.

Συμβαίνει πολλές φορές οι άνθρωποι να παύουν να μιλούν γι’ αυτά που τους καίνε, και ίσως αρκετές από αυτές τις φορές να μη θυμούνται καν τι ήθελαν να πουν.

Η Άννα είναι μια από όλους αυτούς τους ανθρώπους που ξέχασαν να υπάρχουν και, μοιράζοντας τα κομμάτια της, ξεπουλώντας την ύπαρξή της σε χέρια αφιλόξενα και τραχιά, έχασε την εσωτερική της ταυτότητα. Ξέχασε τα ταλέντα της, τη θηλυκότητά της, τη ζωή ολόκληρη.

Οι Οργισμένες μέρες είναι ο κατακερματισμένος αληθινός μας εαυτός που μια μέρα θα πάρει εκδίκηση που τον κρύψαμε, που ντραπήκαμε για κείνον. Που τον θυσιάσαμε για να γίνουμε κάτι άλλο από αυτό που πραγματικά είμαστε. Είναι εγώ κι εσύ. Μια θαρραλέα βουτιά προς το φως της λύτρωσης.

Αγάπησα την Άννα έτσι όπως αγαπά κανείς ένα κουρασμένο παιδί, γι’ αυτό και δεν είναι ένα ακόμη βιβλίο για μένα. Είναι το μικρό μου παιδί, που του έδωσα φωνή, ανάστημα, θάρρος και δύναμη.

 

Οργισμένες μέρες
Αρετή Καμπίτση
Εκδόσεις Βακχικόν
σ. 122
ISBN: 978-960-638-158-4
Τιμή: 10,60€
001 patakis eshop

 

 

 

πηγή : diastixo.gr