Αλέξης Μοστριός σε α' πρόσωπο

2020-10-15 17:21

Αλέξης Μοστριός

Οι Ικέτες πήραν μορφή στο κεφάλι μου μέσα από τις άπειρες ώρες που έχω περάσει και συνεχίζω να περνώ κοντά στη θάλασσα. Αγαπώ πολύ την αστυνομική λογοτεχνία και τους γρίφους, αλλά πιο πολύ λατρεύω την παρατήρηση των ανθρώπων γύρω μου, τις εκφράσεις τους, τη συμπεριφορά τους, τις κινήσεις του σώματός τους. Σημαντικό ρόλο έπαιξε και η ενασχόληση ενός πολύ αγαπημένου προσώπου μου με την κεραμική, καθώς από εκεί άντλησα πολύτιμες συμβουλές για την ευγενή αυτή τέχνη.

Πάντα αναρωτιόμουν πόσο καιρό χρειάζεται κανείς για να οργανώσει μια ιστορία στο χαρτί. Στη δική μου την περίπτωση, η συγγραφή πήρε περίπου τέσσερις μήνες και ολοκληρώθηκε στα τέλη του καλοκαιριού του 2018. Με τις Εκδόσεις Bell σφίξαμε τα χέρια ακριβώς έναν χρόνο μετά, σε μια μέρα που θα μου μείνει χαραγμένη στο μυαλό για πάντα. Ξεκινώντας να γράφω από μικρός, επηρεάστηκα πολύ από τις μικρές Ιστορίες του αναπάντεχου που έγραψε ο Ρόαλντ Νταλ, ενώ με έχουν επηρεάσει πολύ η αγγλική και η γαλλική αστυνομική σχολή.

Η βασική δυσκολία που αντιμετωπίζει ένας νέος συγγραφέας πιστεύω ότι είναι η πειθαρχία που πρέπει να εισαγάγει στο πρόγραμμά του. Από τη στιγμή που η ιστορία είναι εκεί, έτοιμη να απλωθεί στο χαρτί, χρειάζεται να μπει κανείς σε έναν ρυθμό ώστε να μην την αφήσει να ξεθυμάνει σαν παλιό ποτό. Για μένα, είναι επίσης σημαντικό να έχει «κλειδώσει» από την αρχή το τέλος της ιστορίας, ώστε με αυτόν τον τρόπο να χτιστεί πιο ορθά η εξέλιξη των γεγονότων.

Στα εκατοντάδες αστυνομικά βιβλία που έχουν περάσει από τα χέρια μου, δε μου αρέσει καθόλου να διαβάζω για προσωπικά βιώματα του συγγραφέα, που συχνά υπερισχύουν της ιστορίας που περιγράφει. Ορκίστηκα στον εαυτό μου να σκέφτομαι πάντα ως αναγνώστης και αυτό με βοηθά να πλάθω χαρακτήρες χωρίς περιορισμούς, που πλαισιώνονται από πολλές διαφορετικές εικόνες και τοποθεσίες.

Ορκίστηκα στον εαυτό μου να σκέφτομαι πάντα ως αναγνώστης και αυτό με βοηθά να πλάθω χαρακτήρες χωρίς περιορισμούς, που πλαισιώνονται από πολλές διαφορετικές εικόνες και τοποθεσίες.

Για μένα, η πιο μαγική στιγμή στη διάρκεια της συγγραφής των Ικετών ήταν όταν συνειδητοποίησα ότι ο ήρωας και η ομάδα του έχουν πάρει τα ηνία και με οδηγούν εκείνοι όπου θέλουν. Ο Ωρίωνας Άστρος είναι μια ταλαιπωρημένη ψυχή, αντικοινωνικός, ικανότατος στη δουλειά του και όνειρο κάθε γυναίκας που θέλει να τον πάρει στην αγκαλιά της, ενώ η συνεργάτιδά του, η Μαίρη Σίμου, είναι μια δυναμική και διορατική γυναίκα, που κρατάει το κεφάλι του πάνω από την επιφάνεια του νερού αλλά δυσκολεύεται κι εκείνη πολύ στα προσωπικά της. Το τρομακτικό λοιπόν είναι ότι ενώ όλοι οι χαρακτήρες του βιβλίου αποτελούν δικά μου δημιουργήματα και δεν συνδέονται με κάποιον που ξέρω, πήραν πολύ γρήγορα την κατάσταση στα χέρια τους. Συχνά ξενυχτάω προσπαθώντας να μαντέψω πού θα τους βγάλει ο δρόμος, αλλά αυτό είναι και το συναρπαστικό σε όλο αυτό το ταξίδι.

Το βιβλίο περιέχει αρκετό αίμα, αλλά επιδιώκω να μην το αφήσω αυτό να καλύψει όσα άλλα συμβαίνουν. Γενικά δεν είμαι πολύ φίλος με την αλόγιστη βία, γι’ αυτό και προσπαθώ να χρησιμοποιώ τις εγκληματικές ενέργειες κυρίως για να βάλω τον αναγνώστη στην ατμόσφαιρα που επικρατεί στην υπόθεση.

Φιλοδοξία μου είναι να διατηρήσω την έμπνευσή μου για πολύ καιρό, δημιουργώντας ιστορίες που τρέχουν γρήγορα, κρατάνε ζεστό το ενδιαφέρον του αναγνώστη και μετατρέπουν την ελληνική πραγματικότητα σε μια σειρά από ενδιαφέρουσες εικόνες, στις οποίες θα θέλαμε όλοι να βρισκόμαστε ως φυσικοί θεατές. Χαίρομαι πολύ γιατί δημιουργείται πλέον μια πολύ αξιόλογη ελληνική αστυνομική σχολή. Τα ράφια των βιβλιοπωλείων διαθέτουν πλέον πολλές επιλογές από Έλληνες συγγραφείς αστυνομικών, με ιστορίες με τις οποίες μπορούμε να ταυτιστούμε πιο εύκολα. Η μεγάλη μου ελπίδα είναι αυτό να συμβάλει στην προσέλκυση περισσότερων αναγνωστών, κάτι που για μένα αποτελεί και το πιο ισχυρό φάρμακο απέναντι στη λαίλαπα της οθόνης που μας έχει κυριεύσει τα τελευταία χρόνια.

Κρατάω, τέλος, πάντα στο μυαλό μου ότι ο τομέας της λογοτεχνίας με τον οποίο έχω καταπιαστεί αποκαλείται «εγκληματική» (crime) και όχι αστυνομική στα αγγλικά. Συνεπώς, το κακό στοιχείο θα έχει πάντα εξέχουσα θέση στις ιστορίες μου!

 

Ικέτες
Αλέξης Μοστριός
Bell / Χαρλένικ Ελλάς
414 σελ.
ISBN 978-960620-841-6
Τιμή €16,60
001 patakis eshop

 

 

 

πηγή : diastixo.gr