Λογοτεχνικά κείμενα-Δύο ποιήματα του Λουάν Τζούλις

2016-01-27 17:37
Δύο ποιήματα του Λουάν Τζούλις


ΑΛΗΘΙΝΕΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ

Στο πορτοφόλι μου,
πάντα θα βρεις ένα χρησιμοποιημένο νόμισμα,
ένα ληγμένο εισιτήριο από το τελευταίο ταξίδι,
τη φωτογραφία με τα κορίτσια μια χριστουγεννιάτικη μέρα
και τον μικρό εγγονό μόλις γεννημένο, μέσα μας…
Τους κρατώ σαν διαβατήριο.
Αν μια στιγμή αύριο
χαθώ στον γκρίζο αέρα της πόλης,
δεν πιστεύω πως θα με ψάχνουν πρώτα
οι ήρωες που σας ανέφερα.
Οι περαστικοί θα ρωτούν στα κοντινά ψυχιατρεία,
και στο πορτοφόλι μου,
το χαρτονόμισμα με ξεχασμένη αξία, θα εξαϋλωθεί.
Μόνο η αθωότητά μου κάτω από το δέρμα,
η επιθυμία να μην πεθάνω στο δρόμο,
οι αγάπες που δώρισα χωρίς χρόνο,
δεν θα σιωπούν.

Ίσως, κι ένα μυστικό ραντεβού
με τη μητέρα μου πεθαμένη.
Ο αληθινός μάρτυρας μέσα μου,
θα μετρήσει τις αμαρτίες…



Ο ΚΑΙΝΟΥΡΙΟΣ ΓΑΜΠΡΟΣ

Για φίλο,
η κόρη μου διάλεξε
αυτό το έγχρωμο αγόρι.
Αγαπητός σαν ουράνιο τόξο,
εργατικός,
χρόνο που δεν κουράζει τις ώρες.
Παρόλο που για μένα
το σκούρο χρώμα δεν είναι αγαπημένο,
δεν στεναχωρήθηκα απ’ τα στραβά χαμόγελα των γειτόνων.
Ούτε απ’ τους άσπρους συγγενείς μου,
που το μαύρο το κρύβουν κάτω από τη σάρκα.
Ο γαμπρός
έχει τη δροσιά της καλοκαιρινής σκιάς,
και το λαμπερό του χρώμα
βάφει τα δειλινά βράδια του Αυγούστου.
Στα μάτια,
εύκολα διαβάζεις το λευκό του αύριο
και στο βλέμμα,
γραμμένη έχει την πράσινη ελπίδα.
Για φίλο η κόρη μου
διάλεξε αυτό το χρωματιστό αγόρι.
Εγώ,
συμπλήρωσα τα χρώματα που έλειπαν.

[2015]

Ο Λουάν Τζούλις γεννήθηκε το 1955 στο Ντεβόλ της Κορυτσάς. Σπούδασε Βιομηχανική Χημεία και απ’ το 1995 ζει στην Ελλάδα ως οικονομικός μετανάστης με την οικογένειά του. Στα ελληνικά, έχουν εκδοθεί τα βιβλία του: Άγιος προδότης (Τόπος 2014), Πού να ζητήσω συγγνώμη (Ελληνικά Γράμματα 2009), Το κυπαρίσσι που τα έβαλε με τον ουρανό (παραμύθι, Ελληνικά Γράμματα 2008), Η βιογραφία των ματιών (Ελληνικά Γράμματα, 2006), Μυρίζω μήλο (Καστανιώτης 2003). Ποιήματά του έχουν δημοσιευτεί σε πολλά λογοτεχνικά ελληνικά περιοδικά. Είναι παντρεμένος και έχει δύο κόρες.

Πηγή : diastixo.gr